fredag, mars 23, 2007

Seksualitet, og en avskjedshilsen fra Tom Næss, LNT

I dag morges tikket en liten mail inn på iMaccen
Mine dager i LNT er talte, og jeg sitter hjemme og ser på blogen din.

Mye interessant som vanlig. Kom på at sexologen vi hadde på seminaret for ungdom i fjor høst kan være en god ide dersom dere ønsker å ta opp dette på et møte. Jeg legger ved hennes ppt foredrag, så kan du se hvordan hun la det opp. Jeg syntes det var veldig interessant, og det gjorde flere av deltagerne også.

Hun viser til en livskvalitetsundersøkelse i foredraget som jeg gjennomførte i 1999-2000. Legger ved prosjektrapporten (den ble skrevet i all hast, så ikke alt står like bra i dag ser jeg, men den tar opp viktige spørsmål, det står jeg for ). Den ble aldri distribuert den gangen, og jeg har aldri rukket å plukke opp tråden igjen.
E-Mailen var fra Tom Næss som nå slutter som Organisasjonssekretær i LNT. Han har funnet nye områder for å utvikle sin kompetanse, og vi kommer til å savne hans evne til drive, samarbeid og pågangsmot, både for transplanterte og personer som venter på organ, mellom LNT og FHLT, men også i Stiftelsen. Lykke til med nye utfordringer, Tom.

Bildet er jo som dere skjønner fra sexolog Åshild Skogerbøs foredrag, og innholdet (basert på lysarkene) virker meget spennende. Skogerbø er M.A. Klinisk Psykologi, Spesialist i klinisk sexologi NACS, ansatt ved Institutt for Klinisk Sexologi og Terapi, og Leder av Norsk forening for Klinisk Sexologi. (dette som tips til Styret dersom de nok en gang ønsker temaet opp på en samling eller som bakgrunn for en artikkel i Organet, men også til leserne om det er private saker noen sliter med).

Siden det er helg må en liten humorsak også presenteres (fra samme foredrag) i visshet om at leserne av bloggen tåler den:

Comments: Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?