lørdag, juni 02, 2007
Er alle midler like akseptable - Donor-reality et stunt
Så har vi i Pressen fått vite at det motbydelige reality-showet i Nederland "bare var en spøk". Det viser seg at
TV-selskapet BNN har tidligere sendt flere provoserende og omstridte TV-show, hvor både sex og narkotika har vært blant temaene. Kanalen uttalte på forhånd at den ville sende donor-programmet for å rette oppmerksomheten mot at det fortsatt er stor knapphet på donororganer i Nederland.Nos.nl sier stuntet var fantastisk. Jeg tillater meg å være litt i tvil. Donorsaken er så viktig, at det ikke bør skjemmes av slike stunt. "Ulv, ulv" kan man rope mange nok ganger slik at det ikke lenger blir tatt seriøst.
Dette gjentok de som motiv for spøken etter sendingen fredag kveld, og all oppmerksomheten som har vært verden over kan tyde på at det har vært en vellykket strategi. Nos.nl skriver at mer enn 100 journalister fra inn- og utland hadde møtt opp utenfor studio for å rapportere om showet.
All reklame er slett ikke nødvendigvis god reklame.
Takke meg til den seriøsitet som EU-ministeren og kommisjonen legger til grunn for det arbeidet vi omtalte i går.
Ha en god helg.