onsdag, desember 20, 2006

Hjertevennlig livsstil for transplanterte


Fra LNT - Landsforeningen for Nyrepasienter og Transplanterte - har vi nettopp mottatt et hefte som de har laget med midler fra Helse og Rehabilitering (Extra-lotteriet).

Heftet kan dere få i PDF-format ved å gå inn på LNTs Hjemmesider eller trykke her.

Jeg vil i samtidig benytte anledningen til å gjøre dere oppmerksom på LNTs Diskusjonsforum. Dette er et sted hvor ikke bare nyresyke kan finne interessante opplysninger, men forumet retter seg mot alle transplanterte. Registrer dere og delta i debatten der.

Selv om vi naturlig hører hjemme under LHL-paraplyen, er et samarbeid med LNT både sentralt og lokalt absolutt mulig utover det vi gjør i fellesskap i Stiftelsen Organdonasjon.

Comments:
En litt forsinket kommentar til oppfordringen om øket kontakt med LNT og å melde seg på i deres diskusjonsforum. Jeg har selv bare møtt velvilje fra dem i den smule kontakt jeg har hatt. Min mening er at vi er ikke flere transplanterte i dette landet enn at vi trenger å stå sammen der vi kan.

Når det gjelder LNTs diskusjonsforum, så har jeg fulgt med spordisk fra sidelinjen i ganske lang tid. Det er som det står her mange ting av interesse for alle transplanterte, men det står også relativt uttrykkelig i forumet at det er beregnet for nyresyke/transplanterte og pårørende. Så jeg har holdt taus (sjeldent til meg å være).

Nå har LHL lovet oss et eget forum, men hva det kommer til å bli synes meget uklart i øyeblikket. Som jeg kanskje har skrevet før - hva med et felles forum for alle transplanterte/ventende etc?
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?