onsdag, oktober 18, 2006

Donorregister nok en gang

Bare et lite klipp fra bloggen til Rune Eide som under aksjonen sist lørdag hadde fått flere spørsmål om Donorregister. Les og lær.

Det siste avsnittet fra mailen til Stiftelsen gjentar vi imidlertid her da det er det viktigste for å få flere til å si JA:
Og husk, uansett register eller ei, er det de pårørende som må bekrefte ditt standpunkt etter din død. Dette gjelder så vidt vi vet i alle land. Derfor er det aller viktigste å ha snakket med sine nærmeste om sitt standpunkt, slik at de slipper å ta denne avgjørelsen for deg hvis det skulle bli aktuelt. Og har du ikke sagt noe til dine nærmeste, er det opp til dem å ta avgjørelsen.

Comments:
Jeg skjønner godt at folk spør om dette. Deres utgangspunkt er ofte dette:
"At jeg tar skrittet å fyller ut et kort samt at jeg informerer to av mine nærmeste fortjener egentlig en registrering, hvordan ellers blir mitt standpunkt sikret i alle situasjoner?"

Vi har en ansvarsfull jobb når vi skal gi forståelig informasjon om hvorfor vi har den omtalte ordningen i Norge, og at det gir så gode resultat. Men det er vi jo levende bevis på. Ikke sant!
 
Se min kommentar på Runes TX-Blog
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?